Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Linnéa Kihlström: Onboarding, churn och strul – missa inte Dagens Medias temavecka om digitala prenumerationer

Mediehusens jobb för att aktivera sina digitala användare blir allt viktigare. Men hur ser arbetet ut? Och hur lätt eller svårt är det att sajna sig för och senare säga upp sin digitala prenumeration? Det och mycket mer kommer vi att berätta mer om under nästa temavecka om digitala prenumerationer.

Publicerad: 29 mars 2022, 08:57

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Egentligen är det först när medierna har lyckats konvertera en läsare som det verkliga jobbet börjar, skriver Dagens Medias chefredaktör Dagens Media. Därför ägnas nästa vecka på Dagens Medias sajt åt att titta på hur mediebolagen arbetar för att aktivera sina nya prenumeranter.

Foto: Getty Images + Gabriel Liljevall


Ämnen i artikeln:

Digitala temaveckorTema: Digitala prenumerationer

Har du någon gång suttit och svurit över att du inte förstår hur du avslutar ett abonnemang? Kanske har det också hänt att du har trott att du har sagt

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev