Debatt
Linnéa Kihlström: Onboarding, churn och strul – missa inte Dagens Medias temavecka om digitala prenumerationer
Mediehusens jobb för att aktivera sina digitala användare blir allt viktigare. Men hur ser arbetet ut? Och hur lätt eller svårt är det att sajna sig för och senare säga upp sin digitala prenumeration? Det och mycket mer kommer vi att berätta mer om under nästa temavecka om digitala prenumerationer.
Publicerad: 29 mars 2022, 08:57
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Egentligen är det först när medierna har lyckats konvertera en läsare som det verkliga jobbet börjar, skriver Dagens Medias chefredaktör Dagens Media. Därför ägnas nästa vecka på Dagens Medias sajt åt att titta på hur mediebolagen arbetar för att aktivera sina nya prenumeranter. Foto: Getty Images + Gabriel Liljevall
Har du någon gång suttit och svurit över att du inte förstår hur du avslutar ett abonnemang? Kanske har det också hänt att du har trott att du har sagt
Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto
Skapa kontoHar du redan ett konto? Logga in
Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Linnéa Kihlström