Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

OMD: Den bortglömda variabeln inom programmatic

Publicerad: 26 mars 2020, 07:59

”Komplexiteten med programmatiska kampanjer ökar exponentiellt. Vi specialister måste arbeta med köpplattformarna för att maximerar systemens kapacitet”, skriver Matthias Glöckler, Jimmy Strömberg och Vuk Lausevic på OMD.

Med algoritmernas hjälp har programmatiska köp förbättrat annonsörernas konverteringsmål. Oavsett arbetssätt är köpmetoden i plattformarna linjära på ytan och kan liknas vid en ”one size fits all”. Men detta riskerar att generalisera den faktiska komplexiteten av konsumentresan, skriver OMD.

Ämnen i artikeln:

OMD

Algoritmer i flera av dess former nämns ofta i kombination med ”AI”, ett relativt urvattnat begrepp som har skapat en viss frustration inom branschen. Alla älskar att prata om det

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev