Debatt
Martech – från marknadsförarens bästa vän till hela företagets värsta fiende
Ett ramverk för etik och regelefterlevnad accelererar AI-driven marknadsföring samt skapar fördjupade kundrelationer, skriver Anna Felländer på Anch.ai
Publicerad: 12 april 2022, 05:16
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Ofta saknas transparens och förmåga att förklara det som händer i AI-modellen, skriver Anna Felländer, grundare Anch.ai.
Ämnen i artikeln:
AIOavsiktliga kostsamma fallgropar som diskriminering och integritetskränkningar i digital marknadsföring ökar behovet av etiska filter. Ett ramverk för etik och regelefterlevnad accelererar AI-driven marknadsföring samt skapar fördjupade och mer tillitsfulla
Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto
Skapa kontoHar du redan ett konto? Logga in
Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Ämnen i artikeln:
AI