tisdag28 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Martech – från marknadsförarens bästa vän till hela företagets värsta fiende

Ett ramverk för etik och regelefterlevnad accelererar AI-driven marknadsföring samt skapar fördjupade kundrelationer, skriver Anna Felländer på Anch.ai

Publicerad: 12 april 2022, 05:16

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Ofta saknas transparens och förmåga att förklara det som händer i AI-modellen, skriver Anna Felländer, grundare Anch.ai.


Ämnen i artikeln:

AI

Oavsiktliga kostsamma fallgropar som diskriminering och integritetskränkningar i digital marknadsföring ökar behovet av etiska filter. Ett ramverk för etik och regelefterlevnad accelererar AI-driven marknadsföring samt skapar fördjupade och mer tillitsfulla

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

AI

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev