Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Magnus Johansson: ”Annonsfinansierad streaming är framtiden”

Antalet reklamfinansierade streamingalternativ kommer att bli fler. Det visar en ny undersökning av inställningen till reklam i streaming-tv. Det är goda nyheter för både annonsörer och tittare, skriver Magnus Johansson, Nordenchef på The Trade Desk.

Publicerad: 1 november 2022, 08:49

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Möjligheterna för annonsering på nätet växer i takt med att allt fler aktörer satsar på annonsfinaniserad streaming, skriver Magnus Johansson, Nordenchef på The Trade Desk.


Ämnen i artikeln:

Magnus JohanssonNyheter

I flera år har det talats om att marknaden för abonnerad streaming, SVOD, är på väg att mättas. Anledningarna är enkla: det finns en övre gräns för hur många abonnemang

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Magnus JohanssonNyheter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev