Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Länge leve reklamen – i veckan fördjupar vi oss i framtidens annonsmarknad

Publicerad: 8 mars 2021, 07:21

Ännu är inte annonsmarknaden körd för svenska mediehus. Som vi på Dagens Media kommer att berätta under den kommande veckan, arbetar svenska medieföretag intensivt med att utveckla sin annonsaffär för att stå emot konkurrensen från globala internetjättar, skriver Fredrik Svedjetun.

Foto: GABRIEL LILJEVALL

Idag startar Dagens Medias temavecka om framtidens annonsmarknad. Frågorna som avhandlas är avgörande om vi även i fortsättningen vill ha svenska medier som helt eller delvis finansieras av reklam, skriver Dagens Medias chefredaktör Fredrik Svedjetun.


Ämnen i artikeln:

Tema: Framtidens annonsmarknad

Visst vore det skönt om reklamen bara försvann och alla ostört kunde ta del av journalistik och underhållning utan att avbrytas av diverse kommersiella budskap?

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev