Debatt
Länge leve reklamen – i veckan fördjupar vi oss i framtidens annonsmarknad
Publicerad: 8 mars 2021, 07:21
Ännu är inte annonsmarknaden körd för svenska mediehus. Som vi på Dagens Media kommer att berätta under den kommande veckan, arbetar svenska medieföretag intensivt med att utveckla sin annonsaffär för att stå emot konkurrensen från globala internetjättar, skriver Fredrik Svedjetun.
Foto: GABRIEL LILJEVALL
Idag startar Dagens Medias temavecka om framtidens annonsmarknad. Frågorna som avhandlas är avgörande om vi även i fortsättningen vill ha svenska medier som helt eller delvis finansieras av reklam, skriver Dagens Medias chefredaktör Fredrik Svedjetun.
Ämnen i artikeln:
Tema: Framtidens annonsmarknadVisst vore det skönt om reklamen bara försvann och alla ostört kunde ta del av journalistik och underhållning utan att avbrytas av diverse kommersiella budskap?
Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto
Skapa kontoHar du redan ett konto? Logga in