Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Kristina Juhlin uppmanar branschen: ”Ta ansvar för annonseringens klimatpåverkan”

Annonseringens påverkan på klimatet är för stort för att rymmas i en debattartikel, men jag måste ju börja någonstans, skriver Kristina Juhlin, som uppmanar branschorganisationer som Komm, IAB och Sveriges Mediebyråer att accelerera klimatagendan.

Publicerad: 17 november 2021, 06:23

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

”Annonseringen har en klimatpåverkan och vi behöver göra något åt det”, skriver Kristina Juhlin.

Foto: Janne Næss


Ämnen i artikeln:

Kristina JuhlinIABSveriges AnnonsörerSimeSveriges MediebyråerKomm

Jag tänkte inleda med statistik om vilken effekt annonseringen har på klimatet, men vid närmare granskning går uppgifterna isär med olika egenintressen och tolkningar som grund. Risken blir att fokus

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev