Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Kobler Sverige: ”Branschen måste välja alternativ som tar konsumentens integritet på allvar”

Det programmatiska ekosystemet som vi känt det är trasigt. Mediebyråerna måste därför hitta nya sätt att nå annonsörernas kunder – och ta hänsyn till konsumentens integritet under processen, skriver Emil Hägglöf, chef för Kobler Sverige.

Publicerad: 7 februari 2022, 14:25

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Emil Hägglöf, Country Manager Sweden på Kobler, skriver om hur det som kommer att påverka valen i de digitala mediestrategierna framöver kommer att drivas av konsumentens vilja att dela sin persondata.

Foto: Fartein Rudjord


Ämnen i artikeln:

IntegritetIAB

Onsdagen den 2 februari kom beskedet att IAB Europes Transparency & Consent Framework (TCF), som samlar in samtycke och ska skydda användarnas persondata inom annonsering, inte uppfyller kraven. Det här

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

IntegritetIAB

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev