Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Johan Ydring: ”Låt oss inte gå vilse i datadjungeln”

Publicerad: 7 januari 2019, 09:31

TUI:s mediechef Johan Ydring.

Foto: Janne Næss

Data ska användas klokt och respektfullt menar TUI:s varumärkeschef Johan Ydring, som påminner om vad kommunikation egentligen handlar om: "Vi ska framför allt skapa kommunikation som berör. För om vi inte gör det kommer ingen vilja se eller lyssna på vad vi har att säga".


Ämnen i artikeln:

TUIBig data

Ibland glöms det bort. Marknadsföring har ett väldigt tydligt mål; det handlar i slutändan om att driva försäljning av en viss produkt eller tjänst. Ofta mot folk som inte ens

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

TUIBig data

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev