Debatt
Johan Ydring: ”Det är inte medieplanen som är lösningen”
Debatten om mediers eller snarare mediekanalers påverkan på miljön är både bra och viktig. Den touchar också en större fråga; Vilka branscher eller företag borde inte få annonsera alls? Kan man ens säga så?
Publicerad: 24 november 2021, 10:27
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Johan Ydring, Global Head of Digital Sales & Marketing på Svea Solar, ställer sig frågan vad medieägarna och mediebyråerna gör för att minska sina egna avtryck.
Ämnen i artikeln:
HållbarhetJag säger ja. Vi har gjort det förut. Vi har i dag i princip ingen reklam för vare sig cigaretter eller starksprit. Det är nu när man ser tillbaka på
Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto
Skapa kontoHar du redan ett konto? Logga in
Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Ämnen i artikeln:
Hållbarhet