Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Johan Eriksson: ”Bra kommunikation skapar förändring”

Kommunikatörer och marknadsförare måste bli bättre på att skapa värde för konsumenterna, så att det verkligen leder till en beteendeförändring, skriver Johan Eriksson, tidigare kommunikationschef på Swedbank. ”Jag övertygad om att företag kan, bör och måste, ta ett ännu större samhällsansvar och försöka göra nytta.”

Publicerad: 7 oktober 2021, 05:38

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Johan Eriksson är före detta kommunikationschef på Swedbank. Han skriver att företag måste ta ett ännu större samhällsansvar.

Foto: Michael Steinberg


Ämnen i artikeln:

Swedbank

Skapar vi tillräckligt med värde för att förändra människors beteenden? För drygt fem år sedan skrev jag en krönika här om vikten av värdeskapande kommunikation och att fler företag måste

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Swedbank

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev