Få hela storyn
Starta din prenumeration
Debatt
I jakten på data har mängder av adtech-företag förlorat respekt för den skada hanteringen av personliga uppgifter kan innebära, skriver Jesper Stenberg som är intern på Strossle. Ska de integritetsvänliga alternativen vinna mark behöver allmänhetens kunskap om riskerna öka, menar han.
Publicerad: 1 juli 2021, 11:35
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
”Företagen hävdar att samtycket är giltigt, medan personen framför skärmen endast klickade på vad som helst som gjorde att cookie-notisen försvann”, skriver Jesper Stenberg, som är kritiskt till adtech-industrins datahantering.
Ämnen i artikeln:
GDPRDet är nu snart ett år sedan jag stod inför samma beslut som Neo i filmen The Matrix från 1999. Framför mig hade jag ett blått och ett rött piller.
Har du redan ett konto? Logga in
Ämnen i artikeln:
GDPR