Debatt
Jan Helin: ”Hur ska framtidens public service bäst nå publiken?”
Dagens teknologi har gjort medborgarens mediekonsumtion i allt högre utsträckning ickelinjär och multimedial. Det kräver två saker av framtidens public service, skriver SVT:s mediedirektör Jan Helin, och tar avstamp i en snabbanalys av SVT:s publikgenomslag 2022.
Publicerad: 2 januari 2023, 12:50
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Jan Helin analyserar tittandet på SVT 2022, och beskriver hur det hänger ihop med framtidens public service.
Foto: Eva Edsjö
Hur tittade publiken på SVT 2022?
Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto
Skapa kontoHar du redan ett konto? Logga in
Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg