Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Idrott – en underskattad räckviddskanal med högre tillväxtpotential

Idrotten med dess inneboende värden och styrkor bör kunna kapitalisera bättre på nedgången i räckvidd för de traditionella medierna. Det skriver Peter Allvin, kommersiell chef på SHL.

Publicerad: 31 maj 2022, 05:37

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Foto: Andreas L Eriksson / Bildbyrån


Ämnen i artikeln:

SponsringToppnyheter förmiddag

Sponsring har haft en långsiktigt positiv investeringstillväxt i Sverige och nådde 7,7 miljarder kronor i omsättning under 2021, vilket motsvarar ungefär 10 procent av den totala omsättningen av marknadskommunikation. Idrottssponsringen

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev