Debatt
Idrott – en underskattad räckviddskanal med högre tillväxtpotential
Idrotten med dess inneboende värden och styrkor bör kunna kapitalisera bättre på nedgången i räckvidd för de traditionella medierna. Det skriver Peter Allvin, kommersiell chef på SHL.
Publicerad: 31 maj 2022, 05:37
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Foto: Andreas L Eriksson / Bildbyrån
Sponsring har haft en långsiktigt positiv investeringstillväxt i Sverige och nådde 7,7 miljarder kronor i omsättning under 2021, vilket motsvarar ungefär 10 procent av den totala omsättningen av marknadskommunikation. Idrottssponsringen
Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto
Skapa kontoHar du redan ett konto? Logga in
Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg