Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Håkan Helander: Därför väljer annonsörerna Google och Facebook

Annonsörerna väljer i allt högre utsträckning Google och Facebook. Mediekonsulten Håkan Helander förklarar varför – och ger råd kring hur de traditionella medieföretagen bör hantera konkurrensen.

Publicerad: 10 mars 2021, 09:32

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.


Ämnen i artikeln:

GoogleFacebookTema: Framtidens annonsmarknad

De stora internationella plattformarna stod 2019 för 70 procent av de digitala annonsintäkterna motsvarande 16,5 miljarder kronor. Under 2020 har andelen ökat ytterligare. Samtidigt har annonsintäkterna för till exempel nyhetsmedier

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.