söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Group M:s vd: ”Gör din egen läxa”

Group M:s vd Martin Hugosson varnar för att medelvärden ofta används felaktigt när marknadsförare fördelar budget: ”Du väljer ju inte dina kläder baserat på medelvärden för hela befolkningen utan utefter dina former, vad du vill stå för och hur du bär upp dem”, skriver han.

Publicerad: 5 november 2019, 08:24

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Foto: DAVID GEBOREK


Ämnen i artikeln:

Group MMartin Hugosson

Allt för ofta använder marknadsförare medelvärden felaktigt. Oavsett om det handlar om breda allokeringar eller optimering av vikter i en kanal per vecka. Medelvärden känns intuitivt rätt för många men

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Group MMartin Hugosson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev