Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

”Ferrarin i garaget-syndromet”

Publicerad: 13 maj 2019, 06:17

”För att inte Ferrarin ska bli stående i garaget behövs dessutom en förare. Körkortet är i regel ganska enkelt att ta, men...”. John Eriksson skriver en debattartikel om martech och gör en liknelse med en Ferrari.

Många företag gör just nu enorma investeringar i martech, det vill säga tekniska plattformar för digital marknadsföring. ”Visst är det roligt att shoppa martech, men hur avancerad den än är så löser den inga problem av sig själv”, skriver John Eriksson, senior expert på Curamando.


Ämnen i artikeln:

Curamando

Enligt analysföretaget Gartner är martech den största budgetposten för marknadschefer i USA, till och med större än personalbudgeten och själva annonseringsbudgeten. 

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Curamando

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev