Debatt
”Det är dags att sätta etisk konsumtion av journalistik på agendan”
För de flesta konsumenter är det självklart att produkterna vi konsumerar ska vara producerade på ett hållbart sätt och inköpta utifrån affärsetiska överväganden. Nog borde vi vara lika medvetna konsumenter när det kommer till journalistik, skriver Anna Holmquist som är grundare av den journalistiska plattformen Gazzine.
Publicerad: 16 februari 2022, 07:44
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Anna Holmquist, grundare av Gazzine, skriver att mediekonsumenter borde ställa högre krav på mediehusen när det gäller samarbetet med frilansare. Foto: Linda Broström
Ämnen i artikeln:
Svenska JournalistförbundetPublicisthusen har de senaste åren fått det allt tuffare. I takt med att affärsmodellerna har urholkats och medierna har tvingats spara, har villkoren för dem som levererar innehållet – frilansjournalisterna
Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto
Skapa kontoHar du redan ett konto? Logga in
Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Ämnen i artikeln:
Svenska Journalistförbundet