Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

”Det är dags att sätta etisk konsumtion av journalistik på agendan”

För de flesta konsumenter är det självklart att produkterna vi konsumerar ska vara producerade på ett hållbart sätt och inköpta utifrån affärsetiska överväganden. Nog borde vi vara lika medvetna konsumenter när det kommer till journalistik, skriver Anna Holmquist som är grundare av den journalistiska plattformen Gazzine.

Publicerad: 16 februari 2022, 07:44

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Anna Holmquist, grundare av Gazzine, skriver att mediekonsumenter borde ställa högre krav på mediehusen när det gäller samarbetet med frilansare.

Foto: Linda Broström


Ämnen i artikeln:

Svenska JournalistförbundetNyheter

Publicisthusen har de senaste åren fått det allt tuffare. I takt med att affärsmodellerna har urholkats och medierna har tvingats spara, har villkoren för dem som levererar innehållet – frilansjournalisterna

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev