Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

”Därför måste varumärken skapa förtroende för sin app”

Konsumenter blir alltmer integritetsmedvetna och beslut om att dela med sig av sin personliga data bottnar i frågan vem man kan lita på. Det är därför viktigt för varumärken att fundera över hur de kan öka förtroendet hos sina användare, skriver Alex Cooper i en debattartikel.

Publicerad: 27 oktober 2021, 11:08

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Alex Cooper skriver om hur varumärken kan bygga förtroende för sin app.

Foto: Privat/TT Nyhetsbyrån


Ämnen i artikeln:

VarumärkesstrategiIntegritetAppleAppsflyer

I en nyligen genomförd undersökning tillfrågades svenska användare vilka mobilappar de litar mest på när det gäller att dela sin personliga information. I topp hamnade bank- och finansappar, epost och

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev