Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Därför är marknadsförare centrala för hållbar AI-utveckling

Marknads- och kommunikationsavdelningars roll för att lyckas med AI-driven innovation är mer central än vad ledningen och avdelningarna kanske själva inser. Det handlar inte bara om att skapa medvetenhet runt vikten av ansvarsfull utveckling av AI internt och externt, utan även att se till att tekniken blir en central del av företagets innovationsstrategi. Det skriver Josefin Rosén, AI-expert på SAS Institute.

Publicerad: 30 november 2021, 09:08

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Josefin Rosén, AI-expert på SAS Institute, skriver om marknadsförarens och kommunikatörens roll i AI-utvecklingen på företag.

Foto: Steve Muir + Pixabay


Ämnen i artikeln:

AI

Just nu ligger stort fokus för många organisationer på att förstå och implementera AI, för att utveckla sina arbetssätt och de tjänster och produkter som de ska leverera i framtiden.

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

AI

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev