Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Danads: Paradigmskifte när reklamen intar streamingjättarna

Framtiden för reklamstödd streaming ligger sannolikt i hur väl man kan erbjuda valfrihet för användarna när de själva får styra mer över när, var och hur, och i vilken omfattning, de vill se reklam. Det skriver Johan Liljelund, CTO på Danads.

Publicerad: 13 maj 2022, 07:30

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Foto: DanAds


Ämnen i artikeln:

Tema: Streamingmarknaden 2022Digitala temaveckor

Strömmad tv satte spiken i kistan för kabel-tv, men vad är nästa steg? Enligt Svenskarna och internet används strömmade tjänster av drygt 9 av 10 svenska internetanvändare i åldern 16–45

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev