fredag2 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Checklista för att undvika ad fraud: ”Programmatiska köp fungerar i Sverige”

4,3 miljarder kronor av svenska reklaminvesteringar försvinner rakt ner i annonsbedragarnas fickor varje år. Men IAB menar att problemet inte kommer från programmatic-annonser. De är snarare ”mycket säkra” om man använder de verktyg och processer som finns tillgängliga. Det skriver branschorganisationens företrädare i en debattartikel.

Publicerad: 4 juli 2022, 08:00

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Foto: Pressbild + Karin Boo


Ämnen i artikeln:

IABAd fraudAdfraudAnnonsbedrägerier

Att annonsörer känner fullt förtroende för sina medieinvesteringar är viktigt. Det är lika avgörande att premiumpublicister känner till vem som köper deras annonsutrymme och, att de kan välja flera olika

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev