Debatt
Channel Factory: Annonsera inte mindre i lågkonjunktur – annonsera smart
Publicerad: 22 december 2022, 06:48
Marknadsföringsbudgeten tenderar att vara den som ryker först i kristider, men varumärken borde fortsätta annonsera – även när det är svettigt. Det anser Robert Björk, managing director på Channel Factory Norden. Foto: Channel Factory Norden
Allt pekar på att varumärken och företag har tuffa månader framför sig. Även om vi inte kan förutspå utvecklingen vet vi att lågkonjunkturen kommer att slå brett. Det gör vikten av smarta annonsköp större än någonsin, skriver Channel Factory Nordens Robert Björk.
Ämnen i artikeln:
Toppnyheter förmiddagJag kan förstå att företagsledare som just nu pressas hårt för att minska kostnader och upprätthålla likviditet är snabba med att kapa reklambudgeten. När det kommer till kritan betraktas marknadsföring
Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto
Skapa kontoHar du redan ett konto? Logga in