Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Byråerna och Sveriges Annonsörer ryter till – kräver transparens och kvalitetssäkring

Publicerad: 18 september 2019, 13:31

Byråsidan och Sveriges Annonsörer har gått ihop i ett öppet brev till mediehusen.

Foto: Janne Næss

Mediehusen behöver tänka till och blir transparenta igen. Att acceptera egna uppgifter utan tredjepartsverifiering är inte hållbart i längden och försvårar för oss på köparsidan. Det skriver företrädare för byråer och Sveriges Annonsörer i ett öppet brev.


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerMediebyråer

Svensk dagspress och svenska tidskriftsförlag har tidigare alltid stått upp för transparens och kvalitetssäkring, både gällande upplaga och läsare. I takt med tuffare tider för print har storstadspress och de

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev