Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Branschorganisationerna: Vi måste prata om frekvens

Om vi ska få bättre resultat på kampanjerna och en mer ansvarsfull exponering för våra konsumenter behöver hela värdekedjan ta ansvar för frekvensen, skriver branschorganisationerna.

Publicerad: 1 september 2022, 13:25

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Kenneth Danielsson, vd IAB Sverige, Hanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer, Linda Nilsson, vd Komm, Lena Regeheim, verksamhetsansvarig Sveriges Mediebyråer och Annette Tannerfeldt, vd Swedma efterlyser en branschdiskussion om frekvens.


Ämnen i artikeln:

IABSveriges AnnonsörerSwedmaKommSveriges MediebyråerNyheter

Vi lever i en tid när reklamtröttheten ökar och vi står inför utmaningar med fler regleringar och utökad lagstiftning runt privacy, riktad marknadsföring och ökat konsumentskydd. En tid där många

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev