Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Brain Nordic: Do's and don'ts för mediehus när det gäller data och målgrupper

Brain Nordics vd Martin Bergqvist delar med sig av sina lärdomar efter fem olika dataprojekt initierade – och senare nedlagda – av olika mediehus, vilka alla hade en ambition av att verkligen kapitalisera på sin data.

Publicerad: 29 mars 2022, 12:19

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Martin Bergqvist, vd på martech-bolaget Brain Nordic, delar med sig av vad han har sett och lärts sig av sina och andras misstag när det kommer till data och målgrupper.

Foto: Robin Lundin


Ämnen i artikeln:

Big dataGDPRCookies

Jag har varit delaktig i kanske Sveriges längsta och största projekt för att addera data in i den svenska medieaffären, Brain-projektet.

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Big dataGDPRCookies

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev