Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

”Auditörerna hotar kvaliteten i val av mediebyrå”

Är det rimligt att pressa priserna så hårt att kvaliteten blir lidande? Upphandlingar av mediebyråtjänster har fastnat i en ”billigast-vinner” fälla, vilket skapar djupt missnöje hos både mediebyråer och annonsörer. Det skriver byråvalskonsulten Christina Wihlner Lentell.

Publicerad: 30 juni 2020, 08:42

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Annonsörer förlitar sig i allt högre utsträckning på auditörer när de väljer mediebyrå som partner i sina annonsköp. Detta leder allt oftare till sänkt kvalitet, suboptimering och besvikelser, skriver Christina Wihlner Lentell.

Foto: Pressbild


Ämnen i artikeln:

Mediebyråer

Det är bra med ansvar. Särskilt när någon annan tar det. Annonsköpande företag, organisationer och myndigheter förlitar sig i allt högre utsträckning på externa utvärderare, auditörer, när de väljer mediebyrå

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Mediebyråer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev