måndag25 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

ATG: ”Sant och falskt om spelreklam”

Publicerad: 11 april 2019, 07:17

”Sant är att casinoreklamen står för den största ökningen, hela 64 procent”, skriver ATG:s marknadschef Sten Andersen i en debattartikel på dagensmedia.se

ATG:s marknadschef Sten Andersen menar att många tv-tittare har ledsnat på casinoreklamen: ”Casinoreklamen står för nästan 70 procent av all spelreklam, men endast 3 procent spelar på casino online. Är det konstigt att resten tröttnar?”

Ämnen i artikeln:

SpelreklamSpelbolagSvenska SpelATG

Fram till för inte så länge sedan kunde i princip vilket spelbolag som helst bedriva verksamhet i Sverige. Det var inte lagligt förstås, men det fungerade alldeles utmärkt att flyga

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev