Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

”Är digital marknadsföring en bubbla?”

Saknar verkligen all onlinemarknadsföring effekt? Det bästa sättet att ta reda på det är att experimentera och inte låta andra annonsörers erfarenhet blir en generell sanning, skriver Iprospects Erik Luhr och Martin Styrhagen.

Publicerad: 3 december 2019, 13:25

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Martin Styrhagen och Erik Luhr, båda Iprospect.


Ämnen i artikeln:

Iprospect

Om vår bransch inte anammar en vetenskaplig approach till hur marknadsföring fungerar eller inte fungerar kommer den att förlora sitt inflytande, menar Jenni Romaniuk vid Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science. Vi är beredda att hålla med, och det är kanske därför det känns lite extra tråkigt att se hur en dåligt underbyggd artikel som driver tesen att all onlinemarknadsföring saknar effekt delats flitigt på sociala kanaler under de senaste veckorna.

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Iprospect

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev