Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Annonsörerna till Youtube: ”Vi kräver ökad transparens”

Vi annonsörer vill veta att vi når riktiga individer och vi vill kunna jämföra medier på ett transparent sätt, skriver medlemmarna i Cross media measurement med anledning av att Youtube inte längre ska gå med i MMS. Samtidigt uppmanar de Youtube och Google att anpassa sig till den svenska marknaden.

Publicerad: 11 november 2022, 10:06

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

William Sävblom på Ica, Hanna Riberdahl på Sveriges Annonsörer, Michael Grimborg på Synsam, Per Carleö på Telia, Peter Mackhé på Sveriges Annonsörer samt Andreas Wallin på Lantmännen (ej på bild) är kritiska mot att Youtube har avslutat samarbetet med MMS.

Foto: David Geborek/Sveriges Annonsörer/Janne Næss/Telia/Janne Næss


Ämnen i artikeln:

Sveriges AnnonsörerYoutubeGoogleRedaktionens valToppnyheter eftermiddag

Vi som köper media – annonsörerna – ser ett mycket stort problem med den röra som just nu kännetecknar annonsmarknaden när det gäller medieköpen. Vi jämför vitt skilda saker och

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev