Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Annonsörer – sluta skjut från höften

Publicerad: 6 september 2019, 05:51

Emelie Löfdahl, ansvarig för Tobiis Adtech-initiativ.

Medieköpare kastar varje år åtskilliga miljarder kronor i sjön på grund av digitala annonser utan tillräckligt hög uppmärksamhet. Annonsörer måste våga ifrågasätta branschens räckviddssiffror och själva börja mäta, något som är fullt möjligt med dagens teknik, skriver Emelie Löfdahl, ansvarig för Tobiis Adtech-initiativ.


Ämnen i artikeln:

Tobii

Nyligen publicerades en undersökning från amerikanska konsultbolaget AlixPartners som visade att 60 procent av de investeringar som FMCG-företag gör i digitala annonser inte får någon effekt. Investeringarna, som uppgår

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Tobii

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev