fredag2 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

”Annonsörer bör tänka till innan de kastar sig ut i Netflix annonsdjungel”

Vi befinner oss i en ny era där streamingtjänster ger sig in i reklamvärlden. Nu gäller det för annonsörer att tänka till kring sin budget och noga följa utvecklingen, skriver Robert Björk, chef för Channel Factory i Norden.

Publicerad: 4 april 2023, 12:29

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

”Detta är en ny möjlighet för reklamvärlden, men med möjlighet följer alltid risk”, skriver Robert Björk på Channel Factory. Foto: Channel Factory/Matt Rourke/AP/TT


Ämnen i artikeln:

Toppnyheter eftermiddagNetflix

Netflix har, som vi känner till vid det här laget, lanserat en annonsfinansierad prenumeration på sin streamingtjänst. Denna ger användare åtkomst till innehåll för ett billigare pris och innebär nya

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev