Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Adon: Utmaningarna med influencer marketing – och råden för att lyckas

Publicerad: 11 november 2021, 08:44

Marie Trojmar, projektledare på Adon, och Jessica Heinonen, digital media planner på Adon efterlyser ett ramverk kring kostnadsmodellen för köp samtidigt som de anser att transparensen kring influencer marketing måste öka.

Influencer marketing omsätter nu cirka 1 miljard kronor om året i Sverige, men samtidigt finns det en hel del utmaningar för mediekanalen. Marie Trojmar och Jessica Heinonen, på mediebyrån Adon, ger sitt perspektiv på vad som behöver göras och hur man bäst agerar för att lyckas.


Ämnen i artikeln:

AdonInfluencer marketing

Medieinvesteringarna för influencer marketing har exploderat under de senaste åren och förväntades spränga miljardvallen under 2020, enligt IRM. Det är inte förvånande då influencersamarbeten når ut till en bred ung

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

AdonInfluencer marketing

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev