Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Adon om sportswashing: ”Vi har alla ett moraliskt ansvar”

Sportswashing är ett problem för stora idrottsevenemang, och nu väntar fotbolls-VM i Qatar. Vi behöver vara medvetna om vår medverkan i sportevenemang i icke-demokratiska länder samt förstå att det går att göra skillnad, skriver Adons Anna Karin Wålarö och Kerstin Åström.

Publicerad: 16 mars 2022, 06:18

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Anna Karin Wålarö och Kerstin Åström på Adon skriver att alla i medie- och reklamkedjan har ett ansvar vid sportswashing.

Foto: Magnus Norlen


Ämnen i artikeln:

AdonOSDiscovery

OS i Beijing blev en succé för Discovery Networks Sweden och deras annonsörer. Med en toppnotering på 1,5 miljoner tittare under en enskild sändning kan vi bara gratulera till resultatet.

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

AdonOSDiscovery

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev