Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Adobe: Marknadsförare behöver fokusera mer på förstapartskakor

När tredjepartsakor försvinner blir förstapartsinformation allt viktigare. Men det är fortfarande många digitala marknadsförare som behöver ta till sig detta mer, skriver Adobes Nordenchef Franck Attia.

Publicerad: 30 april 2021, 09:30

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Det är hög tid för annonsörer att få stenkoll på sin förstapartsdata, menar Franck Attia, Nordenchef på Adobe.

Foto: Getty Images + Adobe


Ämnen i artikeln:

CookiesAdobe

Tredjepartskakor – som marknadsförare historiskt sett har litat på för att spåra okända besökare på webbplatser, anpassa upplevelser och rikta annonser – kommer snart inte längre ha stöd i webbläsarna.

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

CookiesAdobe

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev