Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Adform: Marknadsförarna måste skaffa en plan för livet efter tredjepartscookies

Det kommer att bli svårare att genomföra och följa upp digitala kampanjer utan tredjepartscookies. Trots det saknar många marknadsförare en plan. Det måste förändras, skriver Jenni Strand och Jakob Bak, på adtech-företaget Adform.

Publicerad: 25 mars 2021, 06:51

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Jenni Strand och Jakob Bak, Country Manager Sverige respektive grundare på adtech-företaget Adfrom, anser att marknadsförare måste ta tag i taktpinnen och springa tillsammans med publicisterna för att klara utmaningarna när tredjepartscookies försvinner.


Ämnen i artikeln:

Adform

När tredjepartscookies försvinner helt till 2022 blir det svårare att effektivt genomföra och följa upp digitala marknadsföringskampanjer. Ett faktum som enligt en undersökning genomförd av Adform skapat stort huvudbry för

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Adform

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev