Allt om WPP. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om WPP.
Mediebyråer
WPP relanserar byrån Acceleration globalt, som blir en del av Group M. Den svenska byråmarknaden får därmed ett nytillskott. ”Vi har en aggressiv plan för att växa”, säger Andreas Nordfors, som blir byråchef för Acceleration i Sverige.
Digitalt
Blockhchain-projekten bubblar på internationell nivå men i Sverige lyser de med sin frånvaro. ”Det gäller att annan teknik kommer till den nivån att man kan utnyttja blockchain”, säger Oscar Larsson, managing director på Group M:s platform services. ✓ Branschen siar om teknikens framfart ✓ Största hinderna ✓ Projekten på gång.
Mediebyråer
Mediebyrågiganten WPP hävdar att Accenture skulle kunna använda informationen för att få fördelar i andra delar av sin verksamhet. Från och med år 2020 tänker WPP därför inte gå in i pitcher där Accenture är involverade, skriver Digiday.
Medievärlden Premiums arkiv
E-post och nyhetsbrev kan låta förlegat. Men det finns en stor potential, konstaterar Charlotte Fagerlund. Både för medieföretag och annonsörer. Allt fler upptäcker nu hur snabb, enkel och effektiv en metod från förra seklet kan vara.