Allt om Westander. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Westander.
Tips och inspiration
TIPS OCH INSPIRATION. Vill du bli bättre på digital opinionsbildning? Sofie Ek, seniorkonsult och specialist inom digital kommunikation på Westander, delar med sig av tio praktiska tips om opinionsbildning på Facebook.
Tips och inspiration
TIPS OCH INSPIRATION. Vill du bli bättre på att använda film i pr-arbetet? Ninna Prage, pr-konsult och ansvarig för Westanders tjänster inom digital kommunikation, delar med sig av tio praktiska tips om film på Instagram.
Tips och inspiration
TIPS OCH INSPIRATION. Vill du bli bättre på att bemöta främlingsfientlighet hos vänner, släktingar och bekanta? Frida Blom och Patrik Westander, seniorkonsult respektive vd på pr-byrån Westander, delar med sig av tio praktiska tips.
Tips och inspiration
Vill du ha tydliga ansvar på arbetsplatsen? Birger Lycken, affärsområdeschef och ansvarig för Westanders tjänster inom kommunikativt ledarskap, delar med sig av tio praktiska tips till alla chefer inom medie- och kommunikationsbranschen.
Debatt
REPLIK. Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter? Då kan du med fördel bli pr-konsult. En växande svensk pr-bransch kan bidra till att fler företag deltar i samhällsdebatten, skriver Patrik Westander som svar på Simon Strands debattartikel.
Premium
SPECIALEN DEL 1 AV 3. Vikande försäljningssiffror och försvagat börsvärde har naggat H&M:s självförtroende. Under det senaste årets kriser har bolaget gjort till en vana att huka sig för medierna. "Rädslan har blivit en del av kulturen", säger Patrik Westander, vd för pr-byrån Westander. Läs Dagens Medias stora special om H&M:s kris.
Tips och inspiration
TIPS OCH INSPIRATION. Vad ska man göra för att maximera genomslaget för hållbarhetsredovisningen? Andreas Rolfer Wrangö, pr-konsult och specialist inom hållbarhet på Westander, delar med sig av tio praktiska tips.
Debatt
I grunden handlar #sistabriefen om fundamentala mänskliga värderingar, men det är även en viktig effektivitets- och lönsamhetsfråga för hela kommunikationsbranschen. Det skriver pr-byrån Westanders byråchef Johanna Look och vd Patrik Westander.
Medier
Anders Borgs krishantering har både hyllats och sågats efter fylleskandalen. Men den som skött sig bäst i svallvågorna av ”Borggate” är moderaternas partiledare Anna Kinberg Batra, anser Pär Daléus, krisexpert vid pr-byrån Westander.
Debatt
DEBATT. Alla etablerade och seriösa byråer borde följa branschorganisationernas pitchrekommendationer. Vilken reklambyrå kommer att gå i spetsen och konsekvent börja tacka nej till gratisjobb i pitcher? Det undrar Johanna Look och Patrik Westander, byråchef respektive vd på pr-byrån Westander.
Strategi och analys
När är det "okej" att som företag kommunicera ut sina budskap efter en tragisk och traumatisk händelse som fredagens terrorattack? Charlie Stjernberg och Anders Wennerstrand på Prime respektive Westander ger sin syn på saken.
Debatt
DEBATT. Hur mycket ska man budgetera för pr-samarbetet? Inom intervallet 0,5–1,5 miljoner kronor finns dels utrymme för pr-byrån att vara proaktiv, dels goda förutsättningar att nå kundens mål utan att skapa ett konsultberoende. Det skriver Westanders vd Patrik Westander.
PR
Det finns dem som kräver Dan Eliassons avgång efter utspelet om Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson under Almedalsveckan – men pr-byrån Westanders vd Patrik Westander tar rikspolischefens agerande i försvar.
Debatt
DEBATT. Oavlönat provarbete är både oseriöst arbetsgivarskap och uselt affärsmannaskap. Pr-byråer som värdesätter all arbetstid kommer att vara mindre villiga att gratisjobba i pitcher och prisdumpa i offentliga upphandlingar, skriver Camilla Björkman och Patrik Westander.
Debatt
DEBATT. Fler företag och organisationer borde göra som Svenska pr-företagen och avråda från kontakter med SD. Fler borde opinionsbilda mot främlingsfientlighet och för den tillit som är en nyckel till ett välfungerande samhälle. Det skriver Frida Blom och Patrik Westander på pr-byrån Westander.
Debatt
Johan Rönns resonemang illustrerar pr-branschens problem. Han raljerar med Aftonbladets granskande journalistik och tycker att andra ska ta ansvar för hemlighetsmakeriet i pr-branschen – inte hans egen byrå. Det skriver Frida Blom och Patrik Westander på pr- och lobbyföretaget Westander.