Allt om Volvo. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Volvo.
Marknadsföring
DEL 4. Förändrade förutsättningar på grund av coronautbrottet får snabbmatsrestaurangerna Max och McDonald's samt fordonstillverkaren Volvo att med kort varsel styra om marknadsföringen. ”Därför är det viktigt att medier med en vanligen längre framförhållning [...] möter oss annonsörer”, säger Max marknadschef Tobias Karlsson.
Marknadsföring
Del 4 av 6. Sveriges största annonsörer delar med sig av sina strategier för år 2020. Ökad precision, digitala medieköp och growth är några av satsningsområdena som nämns när Volvo, Bynk, Elgiganten, Tele2 och McDonalds framtidsspanar.
Rörligt
Två av Sveriges största annonsörer, Tui och Volvo, ser över möjligheterna att gå i andra kanaler än TV4 om inte konflikten med Com Hem snart reds ut. Det berättar marknadscheferna Per Carleö och Johan Ydring. ”För många annonsörer är julen en väldigt viktig och lukrativ period”, säger Dentsu Aegis Johan Aleman.
Reklambyråer
Forsman & Bodenfors prisades med ett Grand Prix i Cannes Lions för sin Volvo-kampanj ”The E.V.A Initiative”. ”Att vinna Grand Prix i Creative Strategy när det delas ut för första gången känns fantastiskt”, säger plannern Trine Keller-Andreasen till Resumé.