Allt om Volkswagen. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Volkswagen.
Marknadsföring
DEL 1. Ingen är opåverkad av coronautbrottet – inte heller annonsörerna. Coca-Cola, Apotea och Volkswagen har alla den senaste tiden förändrat – eller helt stoppat – sin marknadsföring. För Dagens Media berättar annonsörerna varför.
Strategi och analys
Del 3 av 6. Hur resonerar Sveriges största annonsörer kring marknadsföringsbudgeten år 2020? Marknadscheferna på Tui, Telenor, Volkswagen, Lendo och Telia berättar om strategierna för nya decenniet.
Marknadsföring
UPPDATERAD. Omstart i fotbollsallsvenskan – då sommarkampanjar AIK och Djurgården. Dif i samarbete med hiphop-artisten Gee Dixon vars låt ”Huvudstaden är blå” är på väg mot 200 000 strömningar. Samtidigt är 74 AIK:are på väg till tatueringsstudion för att kunna köpa AIK-bilen – Volkswagen Ink edition.
Medieval
DAGENS MEDIA MAGASIN. Åtta av Sveriges största annonsörer delar med sig av årets mediestrategier. Volkswagen bland annat, satsar mer pengar på utomhus i år: "Kännedomssiffran har varit superhög", säger marknadschefen Jeanette Asteborg.
Kampanjer
Volkswagen anordnade intervju och exklusiv spelning med Zara Larsson som en del i en global kampanj. Nu vill biljätten "komma in i populärkulturen": "Det viktigt att påverka påverkarna", säger Jeanette Asteborg, marknadschef på Volkswagen, till Dagens Media.
Kampanjer
Greenpeace lockar återigen stridslystna "jediriddare" till Volkswagens Facebook-sida efter den tidigare Star Wars-spoofen. Nu hävdar miljöorganisationen att Volkswagen raderar inläggen istället för att svara, men Volkswagen Sverige säger att det är besökare som dolt inläggen genom att anmäla dem.
Strategi och analys
Trots nytt reklammanér lyckas Toyota inte vända den dåliga utvecklingen i Sverige. Hittills i år har nyförsäljningen rasat med nästan 30 procent, samtidigt som den totala bilförsäljningen ökar. Bara krisande Saab har haft en lika dålig utveckling.
Dagspress
Över ett stort uppslag berättade Aftonbladet i går om ett allvarligt fel i en Volkswagen-bil. Det fanns bara ett fel: det var inte sant. ”Det här påverkar oss negativt”, säger Marcus Thomasfolk, informationschef på Volkswagen.