Allt om Ving. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Ving.
Kampanjer
Ving lanserar nytt varumärkeskoncept mitt under pågående kris och skruvar upp sina medieinvesteringar. ”Det är en balanserad mediemix av räckviddskanaler”, säger Claes Pellvik, marknadschef på Ving, till Dagens Media.
Marknadsföring
Del 5 av 6. En förflyttning från linjärt till digitalt, mer automatisering och en ökad betydelse för egna kanaler är några av förändringarna som nämns när Arla, Stadium, Ving, Burger King och Synsam delar med sig av sina strategier för 2020.
Premium
Världens största annonsör, P&G, kapar hälften av sina byråer. Samtidigt plockar fler och fler hem sina programmatiska köp, och inhousebyråerna växer. "Vi kan köpa effektivare och billigare än genom en byrå", säger Johan Ydring, mediechef på Tui.
Strategi och analys
23 år gammal åkte Magnus Wikner till Kreta – för att jobba som sång- och showartist på Sunwing. På scenen mötte han sitt livs kärlek Marianne och inledde klättringen mot toppen. Nu sluts cirkeln när han återvänder till Ving – som vd. Läs den stora intervjun med Magnus Wikner i DM Plus.
Strategi och analys
Med två av sina populäraste resmål stoppade har charterbolagen tvingats styra om sin kommunikation. Men de slutar inte arrangera resor till diktaturer. "Turism är bättre än att avskärma länder", säger Vings informationschef Magdalena Öhrn.
Strategi och analys
Allt fler företag väljer att hämta hem reklamproduktionen till egna inhousebyråer. Ofta som ett komplement till en traditionell reklambyrå. "Inhouseavdelningen förstår verksamheten på ett sätt som en extern byrå aldrig kan", säger Ifs tillförordnade marknadschef Johan Maxe.