Allt om Varumärkesstrategi. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Varumärkesstrategi.
Varumärke
Ledande expertis beskriver polisens kommunikationsstrategier som vilseledande mot medborgare och politiker – och ett hot mot den svenska demokratin.
✓ Ex-polisen: Allmänheten kan förlåta
✓ ”Ju mer bra pr, desto större sannolikhet att ledningen får fortsatt förtroende”
✓ ”Vad har hänt med etoset i den överordnade polisbyråkratin?”
✓ ”Kommunikatörer kan slå undan benen för en självständig rapportering”
Varumärke
Lasse Wierup är en av Sveriges mest erfarna och renommerade kriminalreportrar. Här berättar han om hur polisen förekommer granskningar och kommunikationsavdelningens ”motåtgärder”: ”De har blivit mer sofistikerade och drivna”, säger han.
Varumärke
I flera artiklar som Resumé och Dagens Media publicerar uttrycker, experter, forskare och journalister kritik mot polisens organisation och hur de förhindrar insyn och försvårar granskningar. Nu svarar polisens tillförordnade nationella presschef Varg Gyllander på kritiken.
Varumärke
Tilltalande bilder, missvisande statistik och rutinartade sekretesstämplingar. Så beskriver forskare och experter polisens kommunikation – och vittnar om risker med en form av varumärkesbyggande som är direkt systemhotande.
✓ Ex-polisen: ”Finns aldrig någon form av självkritik”
✓ Professorn: ”Ett hot mot demokratin”
✓ Presschefen: ”Jag håller inte med om det”
✓ Vittnesmålet inifrån: ”Varumärket blir viktigare än saklighet och objektivitet”
Varumärke
I en enkätundersökning bland kriminalreportrar och deskreportrar som jobbar mot polisen uttrycker de svarande att polisen har blivit mer sluten, lämnar missvisande information och är negativa till granskningar av myndigheten.
Debatt
Konsumenter blir alltmer integritetsmedvetna och beslut om att dela med sig av sin personliga data bottnar i frågan vem man kan lita på. Det är därför viktigt för varumärken att fundera över hur de kan öka förtroendet hos sina användare, skriver Alex Cooper i en debattartikel.
Tips och inspiration
Efter flera års mässande av typer såsom Fields, Binet och Sharp så finns nu insikten hos annonsörer om vikten att lägga majoriteten av sin mediebudget på långsiktig varumärkesbyggnad. Dock är branschen fortfarande fast i gamla hjulspår, skriver Clear Channels Karl Höglund, som ger sina bästa tips för hur du triggar associationer till ditt varumärke.
Marknadsföring
I Yougovs senaste mätningen av Sveriges mest rekommenderade varumärken är bara tre av tio företag på topplistan svenska. Hela fyra av tio varumärken är däckproducenter. Men listan rymmer också en svensk klassiker – västerbottensost.