Allt om Utomhusreklam. Här samlas våra senaste artiklar och nyheter om utomhusreklam.
Medier
Både JCDecaux och Ocean Outdoor vittnar om kraftigt ökade flöden av människor i gatumiljöer, köpcentrum och centralstationer. Det innebär också ökat intresse från annonsörer. ”Försäljningen har kommit i gång bra efter sommaren”, säger Magnus Heljeberg, vd på JCDecaux.
Utomhus
För att stoppa spridningen av coronaviruset håller sig allt fler människor inomhus, vilket i hög grad påverkar utomhusbolagen. Dagens Media har pratat med JCDecaux, Clear Channel och Ocean Outdoor om hur de ska kunna leverera sina kampanjer trots kristider.
Marknadsföring
Clear Channel fortsätter att satsa på utomhusreklam, och sätter nu upp över 100 nya digitala reklamskyltar. ”Vikten av reklam utomhus kommer att förstärkas ytterligare”, säger Sami Vikback, försäljningsdirektör på Clear Channel.