”Det äldsta annonsmediet ligger i utvecklingens framkant”DebattJesper Albansson, marknadschef på Ocean Outdoor, ger sin syn på framtiden – och den handlar om kreativitet i symbios med teknik och data.16 Oktober 2020, 08:35
Leeads utökar med utomhus – värvar från Clear ChannelUtomhusSäljbolaget Leeads utökar erbjudandet med digital utomhus.15 Oktober 2020, 08:43
Glädjesiffror för utomhusbolagen – folkmyllret är tillbakaMedierBåde JCDecaux och Ocean Outdoor vittnar om kraftigt ökade flöden av människor i gatumiljöer, köpcentrum och centralstationer. Det innebär också ökat intresse från annonsörer. ”Försäljningen...10 September 2020, 05:31
Utomhusbolagen tvingas göra om sina villkorUtomhusFör att stoppa spridningen av coronaviruset håller sig allt fler människor inomhus, vilket i hög grad påverkar utomhusbolagen. Dagens Media har pratat med JCDecaux, Clear...23 Mars 2020, 10:36
Lady Gaga frontar Klarna – här är mediestrateginMedievalKaxig utomhusreklam, takeovers och uppslag. Klarna har tagit över medieutrymmet med Lady Gaga som frontfigur. Marknadschefen, David Sandström, berättar om mediestrategin bakom kampanjen.20 Februari 2020, 09:43
Nytt företag sjösätter flytande utomhusreklamMarknadsföringDet nya företaget Billboat ska erbjuda en reklamyta på omkring 50 kvadratmeter på sjön. Med ombord är PR-profilen Daniel Redgert, som går in som delägare.13 Januari 2020, 16:03
Ocean Outdoor köper Adcity MediaUtomhusEfter förvärvet av Visual Art fortsätter Ocean Outdoor sin shoppingrunda. Nu köper bolaget även Adcity Media.19 November 2019, 08:47
Visual Art köps upp av Ocean OutdoorUtomhusUPPDATERAD. Utomhusbolaget Visual Art köps upp av DOOH-giganten Ocean Outdoor. ”Det här skapar otroligt stora möjligheter”, säger Visual Arts vd Andreas Lind.16 September 2019, 09:41
Clear Channel höjer priserna – igenUtomhusUtomhusbolaget fortsätter att pressa upp priset på utomhusreklam. ”Jag är säker på att vana köpare förstår vilket värde vi tillför”, säger Anna Smidemark, säljdirektör på...10 September 2019, 09:07
Clear Channel sätter upp 125 nya skyltarMarknadsföringClear Channel fortsätter att satsa på utomhusreklam, och sätter nu upp över 100 nya digitala reklamskyltar. ”Vikten av reklam utomhus kommer att förstärkas ytterligare”, säger...29 Augusti 2019, 07:28
Kraftig ökning av spelreklam i utomhusDagens Media InsiktSpelbolagen ökar sina medieköp i utomhus med över 50 procent under årets första månader. Dock från låga nivåer.26 Juni 2019, 14:00
Svar till Lotta Waldemar: ”Vi vet exakt var kontakterna levererades”Debatt”Vi är och har alltid varit 100 procent transparenta”. Cecilia Claesson, försäljningsdirektör på JCDecaux, bemöter kritiken i Lotta Waldemars debattartikel i Dagens Media.16 Maj 2019, 06:01
Så mycket omsätter digital annonsering 2021MedierRapporten ”Global media report” spår de största globala trenderna fem år fram i tiden.18 April 2019, 12:51
”Effektiva medieköp är en nyckel”KampanjerLendo väljer räckviddsmedier för att lansera steg två i företagets nya reklamkoncept.11 Mars 2019, 07:45
Sveriges Annonsörer om SD:s reklamMedievärldens arkivSD:s reklam i tunnelbanan har väckt starka känslor. Sveriges Annonsörers vd Anders Ericson säger att det inte går att förbjuda viss typ av reklam.16 Maj 2014, 10:58
V vill ha bort gatureklamen i StockholmMedievärldens arkivVänsterpartiet i Stockholm lämnar idag in en motion om att göra Stockholm till en reklamfri huvudstad.19 September 2013, 05:37