Allt om Tre Kronor Media. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Tre Kronor Media.
Mediebyråer
Mediebyråerna fick in 43 nya uppdrag under 2022 års fjärde kvartal. Flest håvade Tre Kronor in, bland dem Malmö FF och Egmont: ”Våra kontor i Malmö och Göteborg har en viktig lokal relevans för de nya uppdragen”, säger vd:n Nicklas Fröberg. Här är listan över annonsörerna som bytte byrå Q4 2022.
Mediebyråer
LÖNELIGAN. För första gången – sannolikt någonsin – toppar en kvinna listan över de högst betalda mediebyråcheferna: ”Glad över att krossa ett glastak”.
Här är hela listan över hur mycket mediebyråcheferna dragit in 2021.
Mediebyråer
Mediebyråerna är rörande överens – företagskulturen är avgörande när det handlar om att behålla personal. Så här jobbar Tre Kronor, PHD och Hear.
✓Ökad konkurrens om talangerna
✓Personlig utveckling en hygienfaktor
✓Trygghet tar större plats
Mediebyråer
Tre Kronor tog ett stort kliv in i techvärlden när byrån i vintras köptes av Making Science. ”Nu kommer vi mycket närmare de stora spelarna än vad kunnat göra som mindre nordisk aktör”, säger Sophia Jernberg, nordic digital director på Tre Kronor.
Mediebyråer
Flera mediebyråer har som mål att bli klimatneutrala. Samtidigt vill byråerna få kunderna att klimatkompensera sina kampanjer via projektet Media Climate Fund, som drivs av Sveriges Mediebyråer. Här berättar nio byråer om vad de gör för att minska utsläppen och sitt klimatavtryck.
Mediebyråer
UPPDATERAD. Efter drygt sex år på vd-posten lämnar Håkan Jerner mediebyrån Tre Kronor. ”Det var hans eget beslut och det är tråkigt efter så många år tillsammans”, säger tillträdande vd:n Niclas Fröberg.
Digitalt
Dagens Media djupdyker i ljudmarknaden, ännu en TV4-profil beter sig illa, Scream och Tre Kronors bokslut för pandemiåret och annonsörer som hindras av rädsla för Facebooks robot. Här är veckans viktigaste branschnyheter.
Digitalt
Skistar inleder en varumärkesförflyttning med målet att associeras med träning och hälsa, samtidigt som fokus på barmarkssäsongen blir allt tydligare. ✓Systrarna Kallur blir ambassadörer ✓Tar hjälp av Tre Kronor ✓Lockar nya partners trots pandemin
Marknadsföring
De tidigare Tre Kronor-medarbetarna lämnar mediebyrån – och startar konsultbolag med fokus på inhousing av programmatisk annonsering. ”Det finns fördelar både vad gäller kontroll och sparade pengar”, säger grundaren Nima Ghamari.
Mediebyråer
Dagens Medias stora kartläggning över mediebyråernas bokslut visar att omsättningen varierar rejält från byrå till byrå över tid.
✓ OMG:s strategi ger resultat: ”Vi tar affärer från managementkonsulter”.
✓ Bizkit Havas vd: ”Fantastisk tillväxt”
✓ Wavemakers vd: ”Klok satsning på tredje byrånätverket inom Group M”.
Rörligt
Enligt en ny mätning från Tre Kronor Media var tittandet på VM-matchen mellan Sverige och Tyskland ordentligt mycket högre än vad MMS officiella siffror visar. "Det finns alltså en felmarginal i MMS siffror när det kommer till 'tillsammanstittandet'", säger David von Schantz, broadcastchef.