Allt om Synsam. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Synsam.
Digitalt
DEL 6. Hur ser mediekonsumtionen ut nästa år? Hur behöver medierna utvecklas? Och vilken påverkan kommer coronapandemin att ha på mediemarknaden? Johan Ydring, Laget.se, Dilem Güler, Bonnier News och Michael Grimborg, Synsam, ger sin syn på vad som väntar nästa år.
Digitalt
DEL 3. På vissa marknader har Synsam pausat kommunikationen helt – men i Sverige är det ”business as usual”. ATG lägger merparten av budgeten på huvudaffären hästspel – och Coop beskriver en verksamhet som går för högtryck: ”Efterfrågan på vår onlinehandel har skjutit i höjden”, säger Marie Wedin.
Rörligt
Just nu pågår årsavtalsförhandlingar mellan tv-husen och annonsörerna. Synsam, Max och Telenor efterfrågar mer flexibla lösningar i årsavtalen i stället för att låsa sin budget i stor utsträckning. ”Jag vill kunna agera här och nu”, säger Synsams marknadschef Michael Grimborg.
Marknadsföring
Del 5 av 6. En förflyttning från linjärt till digitalt, mer automatisering och en ökad betydelse för egna kanaler är några av förändringarna som nämns när Arla, Stadium, Ving, Burger King och Synsam delar med sig av sina strategier för 2020.
Dagspress
Trots att Metros sajt inte uppdateras fortsätter annonsörernas reklam att synas på sajten. Bland annonsörerna återfinns bland annat Telia, Hallon, Synsam, BMW och City Gross. Efter att Dagens Media har hört av sig till annonsörerna har flera valt att stoppa sin annonsering på Metro.
Strategi och analys
Stort fokus på flexibilitet och smidig digital upplevelse när Synsam lanserar det nya konceptet Ai. "Vi tycker att det är självklart att våra kunder ska kunna prenumerera på glasögon, som man idag gör med exempelvis Spotify, Netflix eller bilen".