Discovery släpper ny global streamingtjänst: Dplay byter namn till Discovery PlusDigitaltI början av nästa år släpper Discovery en ny global streamingtjänst. Därmed byter nordiska Dplay namn till Discovery Plus och sportinnehållet växer.3 December 2020, 07:14
Mitt i SVOD-kriget – marknaden redo för AVOD-satsningarDigitaltAVOD-tjänsterna har hamnat i skuggan av de massiva investeringarna i SVOD. Men även tittandet på de reklamfinansierade tjänsterna ökar. ✓Så mycket ökar AVOD-tittandet ✓Youtube den...1 December 2020, 09:59
Netflix i global kampanj för att lyfta originalinnehålletDigitaltNetflix lanserar global kampanj som rullar i 27 olika länder.11 September 2020, 11:04
Under corona – SVOD-tillväxten minskarDigitaltTillväxten för betald streaming mattas av. I stället är det AVOD och SVT Play som ökar. ”Som kategori ser vi helt klart en avstannande tillväxt”,...28 Augusti 2020, 10:16
Reklamfinansierad tv gör comeback i USARörligtLänge har det sagts att framtidens tv är reklamfri och prenumerationsfinansierad. Men i USA har giganterna Fox, Viacom, Comcast och NBC Universal alla köpt var...22 Maj 2020, 07:00
”Addressable TV tycks ha blivit vuxen”DebattAddressable TV går nu in en ny fas, skriver Freewheels Nordenchef Stéphane Printz. Inom tio år kommer varenda VOD-program, livesändning och videostream att vara adresserbar,...11 Mars 2020, 08:16
SVOD drar ifrån AVODRörligtSvenskarna lägger allt mer tid på streamingtjänster. Tittartiden i SVOD drar nu ifrån tittartiden i AVOD, visar en rapport från MMS. ”Windowing” kommer att bli...6 Februari 2020, 09:16