Allt om Sveriges kommunikationsbyråer. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Sveriges kommunikationsbyråer.
Debatt
DEBATT. Alla etablerade och seriösa byråer borde följa branschorganisationernas pitchrekommendationer. Vilken reklambyrå kommer att gå i spetsen och konsekvent börja tacka nej till gratisjobb i pitcher? Det undrar Johanna Look och Patrik Westander, byråchef respektive vd på pr-byrån Westander.
Marknadsföring
Aldrig har det suttit så många kvinnor med i jurygrupperna i reklambranschens största tävling Cannes Lions. Jessica Bjurström, vd på Sveriges Kommunikationsbyråer, ser tecken på en god spiral där allt fler kvinnor ges utrymme i reklambranschens mest prestigefulla rum.
Strategi och analys
När konkurrensen om talangerna hårdnar blir vidareutbildning ett viktigare vapen. Men skillnaderna mellan olika byråer är avgrundsdjupa. "Det är en av de sista kostnaderna jag skulle spara in på", säger Peter Erikson, vd på Grayling.
Strategi och analys
Marknadsföringsfrågor står lågt i kurs hos politiker och kunskapen om reklamens breda roll som tillväxtmotor i samhället är bristfällig. - En del kanske tycker att reklamen fyller vårt samhälle med ett lite oklart värde, säger statsminister Fredrik Reinfeldt till Dagens Media.