Allt om Stockholm Media Week. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Stockholm Media Week.
Mediebyråer
Vid förra årets Stockholm Media Week – och i en efterföljande artikelserie i Dagens Media – diskuterades hållbarhet, och det faktum att branschen kan göra mer. Vid gårdagens SMW var det dags för en uppföljning och ytterligare samtal kring hur branschen kan göra världen bättre.
Mediebyråer
Mediebyråer, reklambyråer och publicister kan växla upp rejält för att driva hållbarhetsarbete framåt, säger Dentsus Nike Carlstoft under Stockholm Media Week – och efterlyser en standardisering för att kunna väga olika medieval mot varandra.
Mediebyråer
Det nya coronaviruset får arrangör efter arrangör att ställa in sina branschevenemang. Men något sådant beslut har ännu inte fattats kring Stockholm Media Week, enligt projektledaren Marina Ahlberg på Sveriges Mediebyråer.
Kommunikationsbyråer
HELGLÄSNING. Elcim ”Superturken” Yilmas intog i veckan scenen på Stockholm Media Week för att delta i en ”techbattle”. För Dagens Media berättar hon varför branschen borde samarbeta mer samtidigt som hon riktar skarp kritik mot branschens brist på mångfald. ”Rummet består överhängande av vita personer”, säger hon.
Event
Ämnen som branschens paradigmskifte och växtkraft ska diskuteras på årets omgång av Stockholm Media Week. Staffan Slörner, vd på Sveriges Mediebyråer, ser bland annat fram emot att få lyssna på tunga branschnamn som Anders Eriksson och Kristin Skogen Lund.
Marknadsföring
Under Stockholm Media Week kommer fokus ligga på nästa stora omställning i mediebranschen, som drivs av utvecklingen i Asien. Staffan Slörner, vd på Sveriges Mediebyråer som arrangerar eventet, är dock extra nyfiken på Musically-stjärnorna Iza och Elle Cryssanthander, som ska berätta vilka möjligheter det finns för annonsörer på plattformen.
Event/sponsring
UPPDATERAD. Fokus vd Claes de Faire är programledare och entreprenören Daniel Weilar gör entré som ny redaktör och talare för Stockholm Media Week. Tillsammans med en redaktionsgrupp har Daniel Weilar skapat innehållet för årets program, som presenteras av branschexperter från bland annat Klarna och Scream.
Marknadsföring
STOCKHOLM MEDIA WEEK. Största medietrenden just nu är att ligga i framkant vad gäller innovation och samtidigt tackla problemen kring transparens, brand safety och mätmetoder, enligt Norm Johnston, Mindshares globala digitalchef.