Allt om Starcom. Här samlar vi artiklar, bilder och annan intressant information för dig som vill läsa mer om Starcom.
Guide
För att nå en yngre målgrupp tog Max tillsammans med mediebyrån Starcom och Azerion ett nytt grepp på Tiktok. Det slutade i att målen krossades. ✓Så gick de tillväga ✓Fallgropar att undvika ✓Bästa tipsen till andra annonsörer.
Mediebyråer
Mitt under coronapandemin gick Publicis-byråernas flytt till jättekontoret i Hammarby Sjöstad. För första gången sitter nu alla byråer under samma tak. Målet är att slutligen riva alla barriärer mellan de olika disciplinerna.
Dagspress
Sportevenemang och event ställs in, projekt läggs på is och miljarder i annonsintäkter går upp i rök i spåren av coronapandemin. Målet de kommande månaderna är överlevnad. ✓Mediehusen masspermitterar ✓Annonsmarknaden i fritt fall ✓Råden från experterna
Utomhus
Med nylanserade tillväxtstrategin ska Clear Channel göra utomhus till ett ledande räckviddsmedium. ✓ Digitala utbyggnaden i Sverige – här är strategin ✓ Bolagets omorganisering ✓ Teknikutvecklingen: Så ska kreativiteten boostas.
Utomhus
Två viktiga förändringar har genomförts i nya Outdoor Impact som äntligen är klar. Dessa rör hur visningstid värderas samt minimivärdet kring vad som anses vara en visning. Två avgörande punkter för Ocean Outdoor som digitalt står utanför valutan: ”Ocean Outdoors önskemål har tillgodosetts”, säger Mats Rönne på Outdoor Impact.
Debatt
Det finns vissa som tycker att uttrycket ”influencer” har passerat utgångsdatum, eller till och med medför en negativ klang. Trenden där influencers själva tar bort titeln och hellre kallar sig content creator eller entreprenör fortsätter att växa, skriver Starcoms vd Linda Palmgren, som ger sin syn på framtiden för influencer marketing.
Debatt
Den här trendspaningen handlar inte om vikten av ett långsiktigt varumärkesbyggande, AI, commerce, handelstrender eller kundupplevelser. Den handlar framför allt om förståelsen för människor, vilken är helt avgörande för att vi ska kunna skapa en framgångsrik affär, skriver Starcoms vd Linda Palmgren.
Debatt
Influencer marketing har exploderat. Men vilka siffror är egentligen riktiga och hur relevanta är följarantalet? Linda Palmgren, managing director på Starcom, delar med sig av sina bästa tips för att lyckas.
Marknadsföring
DAGENS MEDIA MAGASIN. Influencer marketing behöver segmenteras, och annonsörernas marknadsorganisationer byggas om. Mätbarheten och integreringen med andra kanaler pekas ut som viktigast, när fem experter samlas för att diskutera branschens framtid.
Experter/tyckare
Efter att ha tagit del av flera insiktsfulla spaningar slår det mig att jag saknar hållbarhet som trend framåt. Hållbarhet, som har blivit en hygienfaktor att uttrycka sig tydligt kring i de flesta branscher, verkar ännu inte ha gjort entré som faktor i kommunikationsbranschen, skriver Starcoms vd Linda Palmgren.
Kommunikationsbyråer
Byråveteranen Göran Af Klercker headhuntades till uppgiften att sjösätta Publicis Groupes globala vision ”Power of One” i Sverige. Men i en tid då alla stirrar sig blinda på data hävdar han bestämt att människor alltid kommer att förbli byråbranschen nav.